Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri (Adhesive Technologies) ve Henkel Tüketici Markaları (Consumer Brands) oluşan iş birimleri ait markaları keşfedin.
22 Şub 2018 Düsseldorf / Almanya
Henkel İnsan Kaynaklarından Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Sürdürülebilirlik Kurulu Başkanı Kathrin Menges “2017 yılında, sürdürülebilirlik stratejimizi uygulama ve sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşma konusunda büyük ilerlemeler kaydettik. Birçok uluslararası derecelendirme kuruluşunun başarılarımızı mükemmel derecelerle takdir etmesinden ve Henkel'i sürdürülebilirlik alanında dünyanın lider şirketlerinden biri olarak görmesinden dolayı gurur duyuyoruz.” dedi.
Henkel; müşterileri, çalışanları, hissedarları ve tüm toplum için sürdürülebilir değer yaratmak istiyor. Aynı zamanda, verimliliğini de 2030 yılına kadar üç katına çıkarmayı planlıyor. 2017 mali yılında, Henkel bir kez daha 2020 için orta-dönem hedeflerine ulaşma yolunda güçlü ilerlemeler kaydetti (2010 ile karşılaştırıldığında):
Paris İklim Sözleşmesi çerçevesinde ve uluslararası toplum tarafından üstlenilen yükümlülük uyarınca küresel ısınmayı iki derecenin altında kalacak şekilde sınırlandırmak için, Henkel de iklimin korunmasına aktif katkı sağlama konusunda kararlı. Henkel, bu nedenle gerçekleştirdiği üretimde karbon ayak izini 2030 yılına kadar %75 oranında azaltmaya odaklanıyor. Henkel öte yandan yine 2030 yılına kadar, üretimde kullandığı elektriğin %100'ünü yenilenebilir kaynaklardan tedarik etme konusunda çalışıyor. Bu amaç için öncelikli hedef 2020 yılına kadar %50'lik orana ulaşmak. Henkel iklime duyarlı bir kuruluş olma yolunda uzun dönemli vizyonunu da koruyor.
2017 yılında kaydettikleri ilerlemeyi, öncelikle çalışanlarının sürdürülebilirliği güçlü bir şekilde sahiplenmelerine borçlu olduklarını söyleyen Kathrin Menges “2012 yılından beri, 50,000'in üzerinde çalışanı sürdürülebilirlik elçisi olarak eğiterek Henkel'in bugüne kadarki en büyük eğitim girişimlerinden birini gerçekleştirdik. Öte yandan çalışanlarımıza sadece sürdürülebilirlik konusunda bilgi aktarmakla yetinmek istemiyoruz. Onları, bu bilgiyi sosyal katkı sağlamak adına çalışma arkadaşlarıyla, tedarikçilerle, müşterilerle ve hatta okul çağındaki çocuklarla paylaşmaya teşvik etmek istiyoruz. Bu, sürdürülebilirlik konusunun, her bir çalışanın gündelik faaliyetlerinde daha büyük bir rol oynaması için önemli bir adım.” şeklinde konuştu.
Henkel, çalışanlarının yanı sıra ortaklarını da değer zincirine dahil ediyor. Örneğin, Henkel, okyanuslardaki plastik atıkların önüne geçmeyi ve yoksulluk içindeki insanlara fırsatlar yaratmayı amaçlayan sosyal bir girişim olan Plastic Bank ile beraber çalışıyor. Haiti'deki gibi toplama istasyonlarında yerel topluluklar topladıkları plastik atıklar karşılığında para alabiliyor, topluma bağış ya da sosyal hizmet sunulmasını sağlayabiliyorlar. Toplanan plastik atıklar, döngüsel ekonomiyi desteklemek için geri dönüştürülmüş malzemeler olarak tekrar kullanım için işleniyor.
Henkel’in sürdürülebilir iş uygulamaları ve çalışmaları bağımsız sürdürülebilirlik uzmanlarını, derecelendirme kuruluşlarını ve sermaye piyasalarını etkiledi: Henkel Dünya ve Avrupa Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksleri'nde, “Ev Ürünleri ve Kişisel Ürünler” kategorisinde endüstri grup lideri olmayı başardı. Henkel, ayrıca aşağıdaki sürdürülebilirlik endekslerinde de yer aldı:
Oekom Research and Sustainalytics derecelendirmesinde, Henkel sektöründe lider şirket olarak gösterildi.
Henkel'in sürdürülebilirlikle ilgili çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinmek için: www.henkel.com/sustainability