Henkel logolu kırmızı bayrak

Basın ve Medya

Basın ve medya ilişkileri ekibimiz gazetecilere yönelik çeşitli konular hakkında basın bültenleri, bilgiler, görsel ve video materyalleri sunmaktadır.

2022-q1-quarterly-report-TR.pdfPreviewImage (1)

16.May.2022,

Istanbul

Alışılmadık şekilde zorlu bir iş ortamı

Henkel ilk çeyrekte kayda değer organik satış büyümesi ortaya koydu

  • Grup düzeyinde satışlar organik olarak yüzde +7,1 oranında artarak yaklaşık 5,3 milyar Euro'ya yükseldi; nominal büyüme ise yüzde +6,1 oranında gözlendi:
    • Yapıştırıcı Teknolojileri’nde, yüzde +10,7 ile çift haneli organik satış büyümesi sağla-nırken, nominal büyüme yüzde +11,6 oranında gerçekleşti.
    • Beauty Care’de, yüzde -1,2 oranı ile hafif ölçekte negatif organik satış değişimi yaşa-nırken, planlanan portföy tedbirlerinin uygulanması nedeniyle nominal olarak değişim yüzde -3,5 oranında gerçekleşti.
    • Çamaşır ve Ev Bakım’da, yüzde +4,9 oranında çok güçlü bir organik satış büyümesi yaşanırken; nominal olarak büyüme ise yüzde +2,2 oranında gerçekleşti.
  • Gelişmekte olan pazarlar çift haneli satış büyümesi ortaya koyarken gelişmiş pa-zarlar güçlü bir büyüme gösterdiler.
  • Çamaşır & Ev Bakım ve Beauty Care iş birimlerinin, çok kategorili entegre bir plat-form olan ‘Henkel Tüketici Markaları’ olarak birleştirilmesi:
    • Tüketici iş biriminde büyüme ivmesi ve marj profilini güçlendirmek
    • Kayda değer bir sinerji: Orta vadede hedeflenen yaklaşık 500 milyon Euro brüt tasarruf
    • 2023 yılı sonuna kadar uygulanacak önlemlerin ilk aşaması: Yaklaşık 250 milyon Euro yıllık net tasarruf, dünya çapında yaklaşık 2.000 iş gücünün etkileneceği öngörülüyor.
    • Yıllık toplam satışları 1 milyar Euro'ya kadar olan işler için portföy tedbirleri inceleniyor.
  • 29 Nisan'da 2022 mali yılı için öngörü güncellenmiştir.
  • Orta ve uzun vadeli mali hedefe net bağlılık ortaya konmuştur.
Daha fazla basın bülteni