Henkel'in sürdürülebilirlik konusunda liderlik taahhüdü, değerlerimizin derinlerinde saklıdır. Ekonomik başarı, çevre koruma ve sosyal sorumluluk arasındaki dengenin korunması onlarca yıldır kurumsal kültürümüzün temelinde yer almaktadır. Bu yaklaşım, tüm iş birimi ve fonksiyonlar için geçerlidir. Dünya genelindeki yaklaşık 53.000 çalışanımız günlük faaliyetlerinde sürdürülebilir gelişme ilkelerini göz önünde bulundurarak, çalışır.
Türkiye'de Sürdürülebilirlik
Globalde olduğu gibi Henkel Türkiye de sürdürülebilirlik konusunda liderliğe kendini adadı. Her gün, çalıştığımız iş bölümü fark etmeksizin, ekonomik başarı, çevre koruma ve sosyal sorumluluk arasındaki dengenin korunması için sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz.
Yerel olarak da üretimden müşteri iş birliklerine, yerel bir hayır kurumunun desteklenmesinden çalışanlarımıza kadar değer zinciri boyunca tüm şirket aktivitelerimizde global sürdürülebilirlik stratejimizi uyguluyoruz.
Sürdürülebilirlik stratejimiz: daha az tüketerek, daha fazlasını başarmak
Bu liderliği gelecekte de sürdürmek üzere, uzun vadeli bir sürdürülebilirlik stratejisi geliştirdik ve 2030 yılı için net ancak zorlu bir hedef belirledik: Bu yıla kadar, tüm Henkel ürün ve süreçleri bugün olduğundan üç kat daha fazla verimli olmalıdır. (Buna “Faktör 3” adını vermekteyiz.)
Bu amaç, büyümenin kaynak tüketiminden ayrılması şeklinde gelecekte karşılaşacağımız temel zorluklardan birini ele alır. Bunun yerine, çevresel ayak izimizi azaltırken müşterilerimiz, tüketicilerimiz, içerisinde faaliyet gösterdiğimiz topluluklar ve şirketimiz için daha fazla değer üretmek istiyoruz. Daha az tüketerek, daha fazlasını başarmak – Bu fikir, tüm ticari iş ve faaliyetlerimizi yönlendiren sürdürülebilirlik stratejimizin merkezinde yer almaktadır.