Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri (Adhesive Technologies) ve Henkel Tüketici Markaları (Consumer Brands) oluşan iş birimleri ait markaları keşfedin.
Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri (Adhesive Technologies) ve Henkel Tüketici Markaları (Consumer Brands) oluşan iş birimleri ait markaları keşfedin.
Learn moreSürdürülebilirlik liderleri olarak, faaliyetlerimizi sorumlulukla şekillendirmeye ve ekonomik başarımızı artırmaya devam ederken, sürdürülebilir gelişmeye yönelik yeni çözümlerde öncü olmayı hedefliyoruz.
Daha fazla bilgiBasın ve medya ilişkileri ekibimiz gazetecilere yönelik çeşitli konular hakkında basın bültenleri, bilgiler, görsel ve video materyalleri sunmaktadır.
Daha fazla bilgiUzman eğitimciler eşliğinde gerçekleştirdiğimiz bilim ve sürdürülebilirlik atölyeleri ile çocukların içlerindeki dahiyi keşfetmelerine yardımcı olmak ve bilinmeyene ulaşma meraklarını uyandırmak için çalışmalar yapıyoruz.
Henkel’in tarihçesi
140 yılı aşkın marka başarısı.
Şirketin tarihçesi, bilime ilgi duyan 28 yaşındaki tüccar Fritz Henkel ile başladı. Fritz Henkel 26 Eylül 1876’de iki ortağı ile birlikte Almanya’nın Aachen kentinde Henkel & Cie firmasını kurdu ve ilk ürünü olan silikat esaslı bir deterjanı pazarlamaya başladı.
İzleyen yıllarda bu girişimci aile ve binlerce çalışanı, Henkel’i global bir şirkete dönüştürdü.
Henkel’in Türkiye’deki ilk tesisi ise 1963 yılında Gebze’de kuruldu. Yapıştırıcı teknolojileri alanında faaliyet gösteren bu tesisin ardından 1965 yılında ilk Çamaşır ve Ev Bakım fabrikası, 2001 yılında da Tuzla’da bulunan fabrikası hayata geçti.
Henkel Türkiye’de Türk tüketicisinin yaşamını kolaylaştıracak pek çok yeniliği sundu. Türkiye’nin ilk çamaşır yumuşatıcısı Vernel, Türkiye’nin ilk özel deterjanı Perwoll, Türkiye’nin ilk sıvı çok amaçlı temizlik ürünü Dixi, Türkiye’nin ilk sıvı saç kremi Gliss, dünyanın ilk stick yapıştırıcısı Pritt bu yeniliklerden sadece birkaçıdır.
Henkel, Çamaşır & Ev Bakım ve Beauty Care iş birimlerini tek bir iş birimi altında birleştiriyor: Henkel Tüketici Markaları. Yeni iş birimi ile Henkel; Persil ve Schwarzkopf gibi birçok ikonik markayı içeren tüketici markalarının yanı sıra profesyonel saç bakım iş birimini de aynı çatı altında birleştirerek, büyüme için çok kategorili bir platform oluşturuyor. Daha önce Yönetim Kurulu'nda Beauty Care ve Çamaşır & Ev Bakım iş birimlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Wolfgang König, Henkel Tüketici Markalarının sorumluluğunu üstleniyor.
Henkel'in gönüllülük esaslı girişimi " Yarınlarda Etkimiz Olsun" (MIT), çalışanların ve emeklilerin sosyal projelere gönüllü katılımını teşvik etmeyi amaçlıyor. Halihazırda dünya genelinde 100'den fazla ülkede 17.300'ü aşkın proje destekleniyor. 1998 yılında başlatılan bu girişim, Henkel'i, gönüllü sosyal katılımı, sürdürülebilirlik faaliyetlerinin temel bir unsuru haline getiren ilk Alman şirketlerinden biri yaptı. Henkel'in sağladığı destek, maddi ve ayni bağışların yanı sıra sosyal bir projeye özel olarak ücretli izin fırsatını da içeriyor.
Henkel, Çamaşır & Ev Bakım ve Beauty Care iş birimlerini tek bir iş birimi altında birleştiriyor: Henkel Tüketici Markaları. Yeni iş birimi ile Henkel; Persil ve Schwarzkopf gibi birçok ikonik markayı içeren tüketici markalarının yanı sıra profesyonel saç bakım iş birimini de aynı çatı altında birleştirerek, büyüme için çok kategorili bir platform oluşturuyor. Daha önce Yönetim Kurulu'nda Beauty Care ve Çamaşır & Ev Bakım iş birimlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Wolfgang König, Henkel Tüketici Markalarının sorumluluğunu üstleniyor.
Fritz Henkel (1848-1930) sahip olduğu öncü ruhla şirketimizin başarısının temelini attı. Onun, şirkete, çalışanlarına, topluma ve çevreye karşı duyduğu sorumluluk rehberi oldu. Fritz Henkel rol modeli, Henkel'in başarılı tarihine katkı sağlamamız için bizlere ilham vermeye devam ediyor. Sanal bir sergide, Fritz Henkel'in hayatına dair satır başlarına eşlik ediyoruz: Çocukluğundan, kurucu olarak ilk deneyimlerine ve başarılı bir girişimci olmasına kadar. Daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz: https://www.fritz-henkel.com
Henkel, Shiseido'nun Asya-Pasifik bölgesindeki profesyonel saç bakım iş birimini satın almak üzere bir anlaşma imzaladı. Satın alma işlemi, Shiseido Professional lisanslı şemsiye marka kapsamında pazarlanan Sublimic ve Primience gibi önde gelen profesyonel saç bakım markalarını da içeriyor.
Henkel, sürdürülebilirlik stratejisini daha da geliştirdi: Bunun sonucunda, sürdürülebilir bir ekonomi ve topluma yönelik dönüşüme destek olmak üzere, mevcut uzun vadeli hedeflere yenilerinin dahil edilmesiyle şekillenen, yeni bir 2030+ Sürdürülebilirlik Hedefi Çerçevesi ortaya çıktı.
Henkel, Düsseldorf’da bulunan merkez ofisinde son teknolojiye sahip yeni bir yapı inşa etmek için 130 milyon Euro’yu aşkın yatırım yapmıştır. Bu tesis, 350’den fazla Henkel uzmanına, çeşitli sektörler için yeni teknolojiler ve uygulamalar geliştirme fırsatı tanımaktadır. Bu yapı aynı zamanda, Henkel’in yapıştırıcılar, sızdırmazlık ürünleri ve fonksiyonel kaplamalar için yeni çözümler sunduğu global bir müşteri merkezi olarak hizmet vermektedir.
Carsten Knobel (50), 1 Ocak 2020’den itibaren şirketin yeni CEO’su olarak görevini sürdürüyor. Carsten Knobel bu görevi, yaklaşık 35 yıldır süren görevinin ardından şirketten ayrılan Hans Van Bylen’den devraldı. Marco Swoboda (48) ise, yine 1 Ocak’tan geçerli olacak şekilde, Carsten Knobel’in ardından şirketin yeni CFO’su oldu.
Henkel, dünyada Plastik Atık Azaltımı Tahvili düzenleyen ilk şirket olmuştur. 2020’de düzenlenen bu tahvil kapsamında elde edilen gelirler, plastik atıkların azaltımı için gerçekleştirilecek projelerin yatırımlarında kullanılacaktır. Tahvil yaklaşık olarak, toplamda 100 milyon Euro hacmindedir ve 5 yılllık bir vadeye sahiptir.
Yeni markamız Love Nature’ın bünyesinde yer alan bitkisel bazlı deterjan, bulaşık deterjanı ve temizlik ürünleri sürdürülebilirliğe katkı sağlamaktadır. EU Ecolabel sertifikasını taşıyan bu ürünlerin çoğu cilt dostu olmaları ve alerjiye yol açmamaları nedeniyle ECARF mührü ile onaylanmıştır ve yalnızca hipoalerjenik kokular barındırmaktadır. Tüm Love Nature ürünleri hayvansal bazlı ürünler kullanmadan üretilmiştir.
Henkel, ABD’nin Teksas eyaletinde yer alan Bee County’de bulunan yeni rüzgar santraline ilişkin olarak büyük ölçekli bir Sanal Enerji Satınalma Anlaşması imzalamıştır. Anlaşmada kararlaştırılan kapasite, Henkel’in ABD genelinde yer alan 30’u aşkın üretim tesisiyle gerçekleştirdiği faaliyetler için gerek duyulan enerji miktarının yüzde 100’üne eşittir.
Start-uplara ve girişim sermaye fonuna yapılan 25 milyon euro yatırım ile , Henkel girişim faaliyetlerine ilişkin sermaye girişimlerini Henkel Girişimleri adında özel bir birim içerisinde yürütüyor. Henkel Ventures.
Darex Ambalaj Teknolojilerinin ve Sonderhoff Grubun başarılı bir şekilde satın alınmasıyla birlikte Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri iş bölümünü güçlendiriyor ve teknoloji portföyünü tamamlıyor.
Bu satın alımla Henkel, Profesyonel Saç Bakım işini güçlendirerek, Meksika ve ABD'deki pazarda bulunan konumunu önemli ölçüde genişletiyor. Bu satın alma, Henkel'in ana kategorilerinden biri olan Profesyonel Saç Bakımı alanında önde gelen markalardan oluşan portföyünü içeriyor. Bu alandaki başlıca markaları Pravana ve Tec Italy’dir.
1 Mayıs 2016 tarihi itibariyle Hans Van Bylen, Henkel’in CEO’su olarak Kasper Rorsted’in yerine geçti. Hans Van Bylen 2005’ten bu yana Beauty Care iş biriminden sorumlu Yönetim Kurulu üyesiydi.
1 Mart 2016 tarihinden itibaren Yönetim Kurulu üyesi olan Pascal Houdayer, 1 Mayıs 2016 itibariyle Beauty Care iş birimi Başkan Yardımcısı olarak Hans Van Bylen’in yerine geçti.
Henkel, Avustralya ve Yeni Zelanda'da çamaşır deterjanları ve ön yıkama markalarının, tüm ürün yelpazasini elde etmek üzere Colgate-Palmolive Company ile bir anlaşma imzaladı. Cold Power, Dynamo, Fab ve Sard markaları dahil olduğu toz deterjanlar, sıvı deterjanlar ve ön yıkama markalarının satınalması ile Henkel Avustralya ve Yeni Zelanda bölgesinde deterjan kategorisinin en önemli büyük oyuncusu haline gelecektir.
Henkel, Türkiye’de Kurumsal İletişim kategorisinde “Global Functional Excellence Award” ödülünü kazandı. Henkel tarafından her iş kategorisi için tüm dünyada sadece tek bir adet verilen bu ödül, ilk defa Türkiye’ye gelmiş oldu.
2014’ün başında Henkel ailesi hisse-havuzu anlaşmasını uzattı. Anlaşma belirsiz bir süre için tanımlanmış olup 31 Aralık 2033 itibariyle sonlandırılabilir.
Henkel AG & Co. KGaA, Haziran 2014’te Neuilly-sur-Seine, Fransa’daki Spotless Group SAS’nin tüm hisselerini satınalmak üzere BC Partners’ın tavsiye ettiği fon anlaşmasını imzaladı. Spotless Group Avrupa’da Fransa, İtalya, İspanya ve İngilitere gibi ülkelerde çamaşır yardımcı ürünleri, haşere ilaçları ve ev bakım kategorilerinde lider piyasa konumlarına sahiptir.
Henkel ayrıca, SexyHair, Alterna ve Kenra adlı ABD’li üç Profesyonel Saç Ürünleri şirketini satın almak üzere San Francisco, ABD’deki TSG Consumer Partners ile anlaşma imzaladı. Bu satın alma ile Henkel, dünyanın en büyük Profesyonel Saç Ürünleri pazarının lider şirketlerinden biri haline gelecek.
Henkel, Eylül 2014’te elektronik endüstrisinde termal-yönetim çözümlerinde dünya lideri tedarikçi Bergquist şirketini satın almak için anlaşma imzaladı. Bu satın alma, Henkel’in Yapıştırıcı Teknolojileri alanındaki global lider konumunu daha da güçlendirecektir.
Düsseldorf'taki genel merkezinde Henkel en büyük otomatik depolama tesisini açtı. İki futbol sahası büyüklüğünde bir alan üzerine kurulu olan tesiste 25 milyonun üzerinde çamaşır ve ev bakım ürününün depolanabileceği 10 raf seviyesi bulunuyor.
2016 Stratejisinin uygulanması doğrultusunda Henkel, tüm iş birimlerinde üretim ve lojistik faaliyetlerini standardize etmeye devam etti ve satınalma işlemlerini global tedarik zinciri organizasyon yapısında birleştirdi. Kasım 2014 başında bu yeni organizasyon faaliyet göstermeye başladı.
Henkel’in Türkiye’deki 50. yılı kutlandı.
Türkiye’nin ilk çift bölmeli sıvı bulaşık makinası deterjanı Pril Multi Perfect Jel piyasaya sunuldu.
Türkiye’nin ilk saç bakım köpüğü Gliss piyasaya sunuldu.
Türkiye’de hem boya hem de yapıştırıcı olarak kullanılabilen ilk ürünü Pritt Rainbow Stick piyasaya sunuldu.
Henkel 2016’ya kadar olan stratejisini ve finansal hedeflerini açıkladı. Stratejinin merkezinde şu öncelikler yeraldı; outperform, globalize, simplify ve inspire.
Henkel, eş zamanlı olarak 2030 Sürdürülebilirlik Stratejisi’ni yayınladı. Hedefin merkezinde daha az tüketerek daha fazlasını başarmak ve verimliliği üç kat artırmak yer alıyor. Sürdürülebilirlik stratejisi tüm iş birimleriyle tüm değer zinciri için boyunca geçerlidir.
Türkiye’nin perakende kanalında satılan ilk profesyonel saç bakım markası Syoss piyasaya sunuldu.
Türkiye’nin beyazlar ve renkliler için olan ilk sıvı çamaşır deterjanı Persil Jel piyasaya sunuldu.
Türkiye’nin ilk dispenser diş macunu Theramed piyasaya sunuldu.
Perakende kanalında Türkiye’nin erkeklere özel ilk jel saç boyası Schwarzkopf Men Perfect piyasaya sunuldu.
Türk Henkel Çamaşır ve Ev Bakım fabrikası kademeli olarak İzmir’den Ankara’ya taşıdı.
Türk Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri alanındaki TecTalis inovasyonunu piyasaya sundu.
2008 yılında, Henkel Akzo Nobel'den önce National Starch'a ait Yapıştırıcı ve Elektronik Malzemeler işlerini devraldı. Bu Henkel’in Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimini Henkel’de en büyük satış payına sahip olan iş birimi yaptı. Bu satınalma ile Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi öncelikle Ambalaj ve Ahşap Yapıştırıcıları ve Elektronik alanlarında güçlendi.
Türkiye’deki ilk sıvı saç kremi Gliss piyasaya sunuldu.
Türkiye’deki Markalı ve Profesyonel Yağlar bölümünü sattı.
Türk Henkel’in poliüretan köpük üretim ve dolum tesisi Tuzla fabrikasında açıldı.
Henkel çamaşır deterjanları, ev temizlik ve vücut bakım ürünleri üreticisi olan ABD merkezli Dial Corporation'ı satın aldı. Ürün portföyüne vücut bakım alanında kalıp sabunlar, sıvı sabunlar ve duş jellerinin yanı sıra çamaşır deterjanları ve oda spreyi de dahildir.
Türk Henkel’in Tuzla’da bulunan fabrikası açıldı.
Henkel Türkiye’deki tüm faaliyetlerini “Türk Henkel” çatısı altında topladı.
Türkiye’nin ilk hijyenik sıvı bulaşık deterjanı Pril Ultra Hijyen piyasaya sunuldu.
Henkel 1997 yılında Loctite’ı tamamen satın aldı. Henkel zaten Loctite’ın adi hisse senetlerinin %25’inden fazlasını Krieble ailesinden satın almıştı. 1996 yılında bu katılım çeşitli adımlar ile %35’e çıkarıldı. Loctite bugün Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimimizin en büyük markasıdır.
Fa ürünlerini piyasaya sunarak, Henkel Türkiye’de güzellik ve bakım sektörüne adım attı.
1995 yılında Henkel, günümüzde de halen şirketin bir parçası olan Schwarzkopf’u satın aldı. Bu satınalma ile Beauty Care iş biriminin satışlarını ikiye katladı.
Schwarzkopf günümüzde dünyanın önde gelen saç kozmetik markalarından biridir ve Henkel’in portföyündeki en büyük markasıdır.
Türkiye’nin ilk dermatolojik sıvı bulaşık deterjanı Pril losyon piyasaya sürüldü.
Türkiye'nin hassas çamaşırlar için üretilen ilk özel deterjanı Perwoll piyasaya sunuldu.
Dünyanın ve Türkiye’nin ilk stick yapıştırıcısı Pritt Türkiye’de piyasaya sunuldu.
Türkiye’nin ilk çok amaçlı sıvı temizlik ürünü Dixi piyasaya sunuldu.
Türkiye’nin ilk yumuşatıcısı Vernel piyasaya sunuldu.
Türkiye'nin ilk sıvı bulaşık deterjanı Pril piyasaya sürüldü.
Türkiye’deki ilk Araştırma-Geliştirme departmanı kuruldu.
Henkel Çamaşır & Ev Bakım iş birimi ile Türkiye’de faaliyet göstermeye başladı.
Türk Henkel Şişli Bomonti’de tekstil ve deri kimyasalları kurmak üzere kuruldu.
Ardından da Gebze’de bulunan fabrikası kuruldu.
1956 yılında Profesör Vernon Krieble yapıştırıcısı "Loctite, sıvı kilit somunu”nu sundu. Krieble bu yapıştırıcının makinedaki gevşek somun ve cıvata sorunlarını çözeceğini taahhüd etti. Komşusu Paul G. Haviland ile, Hartford, Connecticut, ABD’de Amerikan Sızdırmazlık Ürünleri Şirketini kurdu. 1963 yılında şirket Loctite Corporation adını aldı.
1985 yılında, Henkel Krieble ailesinden Loctite'ın adi hisse senetlerinin yüzde 25’inin üzerinde satın aldı. 1996 yılında bu katılım çeşitli adımlar ile %35’e çıkarıldı. 1997 yılında Henkel Loctite’ın tamamını satınaldı. Loctite bugün Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimimizin en büyük markasıdır.
Yukarıdaki resimde 1950 yılındaki Poly color ambalajını görebilirsiniz. TheraChemie 1947 yılında bu sıvı saç boyasını pazarlamaya başladı. Henkel 1950 yılında TheraChemie’i satın alarak kozmetik işine girdi.
1929 yılında Henkel portföyüne P3 endüstriyel temizleyiciyi dahil ederek genişletti. P3 temizleyiciler sert yüzeylerden kir veya diğer kirleticilerin çıkarılmasını sağlamaktadır.
1923 yılında Henkel’in tüketici ürünleri, yapıştırıcı tedariğinin kesintisi nedeniyle tehlikeye düştü. Henkel bu nedenle kendi yapıştırıcalarını kendi üretmeye başladı.
26 Haziran’da ilk defa komşu bir şirkete yapıştırıcı sattı. Henkel iddialı bir karar vererek, iç dekorasyon ve duvar kağıdı pazarlarına girmeye karar verdi. Söz konusu pazarların lideri Sichel şirketiydi. Henkel ayrıca paketleme endüstrisine de girdi.
Henkel 29 Ocak’ta ilk bağlı firması olan Henkel & Cie AG’yi İsviçre’de kurdu. 1923 yılına kadar Henkel’in Almanya dışındaki tek bağlı firması olarak kaldı. Henco ve Persil burada birlikte üretildi. 9.161 metre karelik alanı kaplıyordu. İlk yılında, yaklaşık 1.5 milyon İsviçre Frankı satış elde etti.
Henkel’in büyümesinde bir dönüm noktası olan dünyadaki ilk kendinden etkili çamaşır deterjanı Persil 1907’de piyasaya çıktı. Çamaşırları klorin olmadan temizleyen ve ağartan bu deterjan, kıyafetlerin elde yıkamasında yorucu ovma görevini ortadan kaldırdı ve evlerde gelişmiş temizlik sağladı. Bu sayede Henkel’in toplumun gelişmesine somut katkıları oldu. Günümüzde Persil Almanya’nın bir numaralı çamaşır deterjanı olup Çamaşır ve Ev Bakım iş biriminin yıldız markalarından biridir.
Schwarzkopf 1903 yılında Alman pazarına ilk saç yıkama tozunu (fiyatı: 20 fenik) sürdü. Ambalajında günümüzde siyah silüet olarak tanıdık olduğumuz, siyah baş profili amblemi kullanıldı. Şampuanın başarısı Hans Schwarzkopf’u ürünün üretim ve pazarlamasına odaklanabilmesi için eczane işinden vazgeçmeye teşvik etti.
1898 yılında, kimyacı Hans Schwarzkopf Berlin-Charlottenburg’da yerleşik bir boya, ilaç ve parfüm işletmesini devir aldı. Schwarzkopf, Henkel’in 1995’teki satın almasından bu yana bir parçasıdır. 1898’den bu yana Schwarzkopf saç konusudaki yetkinliği ve modernlik, yüksek kalite ve yenilikçi güç değerleri ile anılır. Bu durum Schwarzkopf’u farklılaştırılmış ürün portföyü ile hizmet verdiği müşteri segmenti ve Schwarzkopf Professional ile uluslararası profesyonel saç bakım alanında ideal bir şemsiye marka haline getirir.
1878’de Henkel’in ilk markalı ürünü piyasaya sunuldu. Fritz Henkel’in kendi araştırmalarının sonucu olan ağartıcı soda kolayca çözünebilen sodium silikat ve sönmüş (su içermeyen) sodadan yapılmıştı. Aynı yıl içerisinde Henkel ürünlerini yurtdışına ihraç etmeye başladı; İsviçre’ye 200 kutu Henkel’in ağartıcı sodası ve 200 kilo Universal-Waschmittel ihraç edildi.
Building on the success of his first branded product — Henkel’s Bleich-Soda (bleaching soda) — Fritz Henkel relocated his company to Düsseldorf in 1878. Initially, he rented a factory in the Flingern district, then went on to build his own factory in Düsseldorf-Oberbilk in 1880. In 1899, Fritz Henkel bought a piece of land in Holthausen, then a suburb of Düsseldorf. In the same year, he began building a bleaching soda factory, a sodium silicate factory, a boiler house with workshops, and an office building. In March 1900, Henkel was ready to start up production at the new site.
Fritz Henkel 26 Eylül 1876’de iki ortağı ile birlikte Almanya’nın Aachen kentinde Henkel & Cie firmasını kurdu. Şirketin ilk ürünü Universal-Waschmittel adındaki silikat esaslı bir deterjandı. O dönemde dökme olarak satılan benzer ürünlerin tersine, bu etkili deterjan kullanışlı paketler içinde satılıyordu.
Daha fazla bilgi (in English)